بازار در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم رشد جزئی ۲ درصدی را شاهد بود که احتمالاً به دلیل عرضه سری آیفون ۱۵ در ماه گذشته بود.
سامسونگ با حدود ۲۰ درصد از کل فروش در سه ماهه سوم، جایگاه خود را به عنوان پیشروترین پخش کننده گوشیهای هوشمند در جهان حفظ کرد. سری گلکسی A سامسونگ محرک اصلی برند کره جنوبی بود. اپل با ۱۶ درصد از بازار در رتبه دوم قرار گرفت در حالی که شیائومی با سهم ۱۲ درصدی در رتبه سوم قرار گرفت. اوپو (۱۰ درصد) و vivo (8 درصد) برندهای باقی مانده در پنج کمپانی برتر در حوزهی فروش گوشیهای بودند.
Honor، Huawei و Transsion Group (Tecno، Infinix، itel) تنها برندهایی بودند که در دوره سه ماهه سوم رشد مثبت سالانه را تجربه کردند، در حالی که تمام پنج برند اصلی (جز اپل) کاهش دو رقمی را در سال تجربه کردند. تحلیلگران انتظار دارند که نرخ فروش در سه ماهه چهارم سال افزایش یابد.