مدیرعامل پورشه از تعهد این خودروساز آلمانی به حفظ موتورهای درونسوز خبر داد. «اولیور بلوم» معتقد است با کمک سوخت سنتتیک هنوز میتوان به ادامه حیات موتورهای درونسوز امیدوار بود. وی میگوید با وجود استراتژی برقیسازی، پورشه تا جایی که امکان دارد، به موتورهای درونسوز وفادار باقی خواهد ماند.
آقای بلوم در جریان کنفرانس مطبوعاتی مربوط به گزارش مالی پورشه، با بیان این مطلب، اظهار کرده بحث و جدالهای مرتبط با سوختهای سنتتیک «احساسی» بودند. وی تأکید کرده تنها راه کربنزدایی از موتورهای درونسوز استفاده از این نوع سوخت است. مدیرعامل پورشه فراگیری سوخت سنتتیک را نیازمند بازنگری سیاستمداران در مالیاتهای مربوط به این نوع سوخت میداند. آقای بلوم حمایت از سرمایهگذاریها روی توسعه سوخت سنتتیک و کاهش قیمت تمامشده را امری ضروری توصیف میکند.
پورشه و سرمایهگذاری روی سوخت سنتتیک در کنار برقیسازی محصولات
در کنار مدیرعامل پورشه، مدیر مالی این کمپانی نیز در جریان کنفرانس سالانه گزارش مالی، بر اهمیت استفاده از سوختهای فسیلی بهطور همزمان با برقیسازی تأکید کرد. «لوتز مشکه» در این کنفرانس گفت پورشه قصد دارد تا سال 2030 بیش از 80 درصد محصولات خود را با پیشرانه برقی وارد بازار کند. این استراتژی با عرضه نسخه تمام الکتریکی ماکان و 718 شروع خواهد شد.
آقای مشکه در جریان این کنفرانس تأیید کرد که پورشه درحال توسعه یک شاسیبلند جدید برقی است. این مدل در ردهای بالاتر از کاین قرار خواهد گرفت. درهرحال با وجود تمرکز روی مدلهای برقی، پورشه نمیخواهد موتورهای درونسوز را رها کند. آقای مشکه اعتقاد دارد سوخت سنتتیک میتواند نقش یک مکمل را برای خودروهای موجود کنونی که تعداد آنها بسیار زیاد است، ایفا کند.
پورشه در کارخانه خود در شیلی میتواند سالانه 130 هزار لیتر سوخت سنتتیک تولید کند. البته فعالیت این کارخانه آزمایشی است و در فاز اصلی ظرفیت تولید آن تا نیمه این دهه به 55 میلیون لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. براساس برنامهریزیها، ظرفیت تولید این کارخانه تا سال 2030 به 550 میلیون لیتر خواهد رسید.