جزئیات راه اندازی فروشگاه اختصاصی یوتیوب
ایده راه اندازی فروشگاه اختصاصی یوتیوب که آن را از گوگل پلی و اپ استور بی نیاز می کند از سال 2020 در سر مدیران گوگل بود. مدیر بازاریابی یوتیوب در این خصوص گفت: ما به این فکر کردیم در جایی که محتوا وجود دارد، می توانیم فروشگاهی مجزا برای کاربران اختصاصی آن محتوا ایجاد کنیم. حال با افزایش استریمرها و گیمرها، پیاده سازی این فروشگاه منطقی به نظر می رسد.
شرکت های فناوری دیگر پیشتر قصد ورود به این حوزه را داشته اند اما با توجه به سخت و هزینه بر بودن این نوع فروشگاه، از ادامه اجرای این ایده انصراف داده اند اما یوتیوب به پشتوانه کاربران زیاد خود قصد دارد این ریسک بزرگ را انجام دهد.
شیوه کار به این صورت است که بعد از این هر کاربر یوتیوب می تواند محتوای خود را در این فروشگاه بفروشد و برای افراد خاصی که هزینه اشتراک را پرداخته اند به نمایش در بیاورد و در این بین نیز یوتیوب پورسانت خود را از خرید اشتراک کاربران بر می دارد.