برخلاف آنچه به نظر می رسد تبلیغات در تلگرام به سادگی و بدون داشتن دانش، مهارت و ابزار لازم ممکن نیست. پس اگر قصد استفاده از پیامرسان تلگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
موارد مهمی که موفقیت تبلیغات تلگرامی شما را تضمین می کند
تبلیغات در تلگرام هم مانند هر کار دیگری نیاز به مقدمات و پیش نیازهایی دارد تا موفقیتش تضمین شود. مواردی که باید در ابتدا در نظر داشته باشید عبارتند از:
- مخاطب هدف تبلیغات کسب و کارتان در تلگرام
- متن پیام تبلیغاتی در تلگرام
- ابزار مناسب برای تبلیغات در تلگرام
در ادامه به توضیح نکات مهم مرتبط به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.
مخاطب هدف تبلیغات کسب و کارتان در تلگرام
پیش از هر کاری باید بدانید که می خواهید پیام تبلیغاتی خود را به چه کسانی ارسال کنید؛ به عبارتی باید از همان ابتدا بدانید که می خواهید چه کسانی را هدف تبلیغات خود قرار دهید. بهتر است افرادی را مخاطب قرار دهید که به حوزه کاری شما علاقمند هستند یا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند، چرا که اگر این افراد را مخاطب قرار دهید به دلیل نیاز یا علاقه و ارتباطی که دارند بیشتر احتمال دارد به کانال، سایت یا پیج شما سر بزنند و مشتری شما شوند. فرض کنید آقایان را هدف تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی خود قراردهید. واضح است که در نتیجه این تبلیغات فروشی نخواهید داشت. پس این که چه کسی را مخاطب قرار می دهید اولویت بالایی دارد.
اما چالش اینجاست که از کجا بفهمیم چه کسانی به حوزه کاری ما علاقه، نیاز یا ارتباطی دارند. عصر دیجیتال امروز پر از اطلاعات شخصی افراد است که به راحتی می توان به آنها دست یافت، این که هر فرد چه عباراتی را در گوگل سرچ می کند، چه صفحاتی را فالو می کند یا عضو چه فروم ها و گروه هایی است. این اطلاعات در تلگرام به راحتی قابل دستیابی هستند و با نگاهی به اعضای یک کانال یا گروه خاص در تلگرام می توان متوجه شد که این افراد دنبال چه هستند. پس با استخراج اطلاعات اعضای گروه ها و کانال هایی که رقیب شما یا مرتبط به زمینه کاری شما هستند می توانید به لیستی از افرادی دست یابید که پتانسیل این را دارند تا مشتری شما گردند. در پایان این مقاله ابزار مناسب برای استخراج اطلاعات افراد را به شما معرفی می کنیم.
متن پیام تبلیغاتی در تلگرام
اگر میخواهید مخاطب هدف خود را جذب کنید راهی جز نوشتن متن پیام جذاب ندارید. تنها چیزی که مخاطب در ابتدا از شما می بیند و ممکن است به بازدید از سایت یا کانال شما ترغیب شود، متن پیام شماست. پس برای موفقیت در این مسیر باید وقت کافی صرف این کار کنید.
هرگز بدون مقدمه چینی، سر اصل مطلب نروید. پیام خود را با سلام و احوالپرسی شروع کنید. در صورت امکان گیرنده پیام را با نام و القاب مناسب (نظیر دکتر، مهندس، آقا، خانم، دوست و ...) مخاطب قرار دهید. بهتر است ذکر کنید که شماره یا آی دی مخاطب را از چه طریق به دست آورده اید زیرا بعضی افراد به خصوص خانم ها نسبت به این موضوع حساسیت دارند. لحن پیام باید گرم و صمیمی باشد. روی روانشناسی متن پیام کار کنید. طبیعی است که اگر گیرنده حس کند یک پیام صرفا تبلیغاتی دریافت کرده است هیچ توجهی به آن نشان نخواهد داد.
ابزار مناسب برای تبلیغات در تلگرام
شاید از خود بپرسید چرا برای انجام کاری به سادگی ارسال پیام در واتساپ به ابزار مناسب نیاز دارم؟ مسئله این است که همین ارسال ساده پیام وقتی انبوه می شود محدودیت های واتساپ شامل حالش می شود و امکان انجام این کار به صورت دستی را از شما سلب می کند. شما باید به دنبال ابزار مناسبی باشید تا این محدودیتها را دور بزنید.
در ادامه به بررسی این محدودیت ها و معرفی ابزار مناسب خواهیم پرداخت.
حتما می دانید که اگر به فرد ناشناسی (کسی که تا به حال با او چت نکرده اید) پیام ارسال کنید، آن فرد می تواند حساب شما را ریپورت کند؛ او با ریپورت کردن در واقع به تلگرام گزارش می دهد که پیام شما سبب ایجاد مزاحمت برای او شده اید. اگر تعداد ریپورت ها بالا برود تلگرام نسبت به فعالیت اکانت شما حساس شده و ممکن است حساب شما را محدود یا مسدود کند.
اگر می خواهید گیرنده پیام، شما را ریپورت نکند، افراد علاقمند یا نیازمند به محصولات و خدمات خود را مخاطب قرار دهید. اگر پیام تبلیغاتی معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی خود را برای آقایان بفرستید، چقدر احتمال دارد شما را ریپورت کنند؟ بسیار زیاد! زیرا آقایان نیازی به این محصولات ندارند و پیام شما تنها سبب ایجاد مزاحمت شده است.
به غیر از امکان ریپورت، چالش های دیگری نیز پیش رو دارید. اگر بخواهید به افراد آشنا (افرادی که قبلا با شما چت داشته اند یا حداقل یک پیام به شما ارسال کرده اند) تبلیغی بفرستید، هیچ محدودیتی شامل حال تان نخواهد بود و در عرض یک روز، میتوانید به تمام مخاطبین تان تبلیغ را ارسال کنید.
اما برای افراد غریبه (افرادی که شماره شما را سیو نـدارند و تا کنون هیچ چتی با شما نـداشته اند) تلگرام اجازه نمی دهد، با هر خط در هر روز به بیشتر از 50 نفر، پیام خصوصی ارسال کنید، بدیهی است که این تعداد، رقم بسیار پایینی برای یک تبلیغات مؤثر میباشد. اگر می خواهید تعداد پیام های ارسالی روزانه خود را افزایش دهید باید با هزینه کم، چندین خط مجازی یا واقعی برای انجام امور تبلیغاتی تهیه کنید.
چالش بعدی مدیریت چندین خط برای امور تبلیغاتی است. کار با چندین خط برای ارسال پیام گروهی، استخراج شماره موبایل یا آی دی مخاطبین هدف از گروه ها و کانال های تلگرامی، ارسال پیام به انبوه افراد در هر روز به صورت دستی، بسیار سخت و پیچیده است.
شما می توانید برای رفع محدودیت ها و عبور از چالش هایی که ذکر شد از نرم افزار تبلیغات در تلگرام بهره بگیرید. این نرم افزارها قادر هستند با چندین خط کار کنند و به صورت خودکار و پیش از رسیدن به محدودیت های تلگرام، این خطوط را تعویض کنند و کار را با خط دیگری ادامه دهند. قابلیت مهمی که این نرم افزارها دارند استخراج تمامی اعضای واقعی از هر گروه تلگرامی دلخواهتان است. این نرم افزارها نام، آی دی و شماره موبایل اعضای واقعی گروه ها را در قالب یک فایل اکسل در اختیارتان قرار می دهند. این نرم افزارها می توانند پیام تبلیغاتی شما را به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت شما، به لیست افراد شناس و ناشناس و نیز به گروه های تلگرامی مدنظر شما ارسال کنند.
نمونه ای از این نرم افزارها که در بازار بین المللی نیز به فروش می رسد ربات ارسال پیام گروهی در تلگرام کاربر مجازی است.سایت کاربرمجازی نرم افزار های رایگانی مانند ربات دیلیت اکانت تلگرام نیز دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت v-user.com اطلاعات بیشتری راجع به سایر محصولات کاربر مجازی به دست بیاورید.