گزارش تک کاپ به نقل از پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس از انتشار خبر لوازم خانگی ویداس ساخت کجاست توسط تحریریه ال کا ایران، مشخص شد که برخی از مخاطبان ما به عنوان مشتریان این برند لوازم خانگی، از بخش خدمات پس از فروش ویداس ناراضی هستند . نارضایتی از خدمات پس از فروش ویداس در حقیقت به مشکلات متعددی مربوط می شود که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
اصلی ترین مشکلات مشتریان این برند لوازم خانگی، نارضایتی از بخش خدمات پس از فروش لوازم خانگی ویداس است. آنطور که در نظرات کاربران مشخص است، خریداران لوازم خانگی ویداس پس از خرید محصول این برند لوازم خانگی با مشکلات فراوانی در خصوص خرابی محصولات این شرکت مواجه شده اند.
آنطور که مشخص است علت اصلی نارضایتی از محصولات ویداس کیفیت نا مطلوب کالاهای این شرکت و نبود قطعات در بازار است و خریداران نتوانستند قطعات مورد نیاز تعمیر این کالاها را در بازار لوازم خانگی پیدا کنند.
همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید عمده ترین مشکلات خریداران لوازم خانگی ویداس کیفیت پایین محصولات و همچنین عدم پاسخگویی مناسب بخش خدمات ویداس است که باعث شده مشتریان این برند لوازم خانگی مشکلات خودرا با ما در میان بگذارند.
نکته دیگر نارضایتی مشتریان لوازم خانگی ویداس خرابی و یا کیفیت نا مناسب محصولاتی است که مدت زمان طولانی از خرید آنها نمی گذرد.
پاسخ خدمات ویداس به مشتریان : قطعه نداریم، ممکن هم نیست موجود شود!!!
اما در تازه ترین اتفاق که باعث نارضایتی شدید یکی از مشتریان ویداس از خدمات پس از فروش این برند لوازم خانگی شده، نوع پاسخگویی نامناسب خدمات پس از فروش ویداس است.
در همین رابطه مشتری ناراضی لوازم خانگی ویداس به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : بنده یک عدد ترازو ویداس مدل VI6298 را خریداری کردم که پس از مدتی استفاده متوجه شدم که مشکل تمام شدن سریع باتری دارد. دو سال تمام ترازو در نمایندگی خاک خورد و مشکل بنده حل نشد.
وی ادامه داد : به ما می گویند از کالای ایرانی حمایت کنیم، چگونه؟ اینکه محصولی را خریداری کنیم و پول زحمت کشیده را خرج محصولات بی کیفیت کنیم؟ از طرفی وقتی با مشکل قطعات مواجه می شویم، هیچکسی پاسخ مارا نمی دهد.
به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، نکته قابل تامل در ماجرای این مشتری ناراضی ویداس نوع پاسخگویی خدمات پس از فروش این شرکت است.همانطور که در تصاویر ارسالی این مخاطب مشاهده می کنید، خدمات پس از فروش ویداس بعد از دو سال به راحتی به مشتری خود می گوید که قطعه نداریم، ممکن هم نیست موجود شود!!!
خدمات پس از فروش، بازوی توانمند توسعه برند های جهانی است اما اینکه یک برند نسبت به مشتریان خود احساس مسئولیت درستی نکند قطعا باعث کاهش مشتری و در نهایت تعطیلی کامل آن مجموعه خواهد شد. مشکلات خدمات پس از فروش حتی برای بزرگترین برندهای جهان نیز اتفاق می افتد اما نحوه پاسخگویی وجلب رضایت مشتری برای تمام شرکت های بزرگ جهان در اولویت است. اینکه به سادگی به مشتری خود بگویی قطعه نداریم و امید به آمدن قطعه هم نباید داشته باشید، نه منطقی است و نه قانونی.
نکته دیگر ماجرا نارضایتی مشتری ویداس در مصاحبه مدیرعامل ویداس با خبرنگار ال کا ایران است. مهدی ارجمندی؛ مدیرعامل لوازم خانگی ویداس در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران در گفتگویی با خبرنگار ما اعلام کرده بود که بیش از 80 درصد قطعات مصرفی را داخلی سازی کرده ایم.
حال باید از مهدی ارجمندی به عنوان مدیرعامل ویداس پرسیده شود که اگر 80 درصد قطعات محصولات ویداس داخلی سازی شده، دلیل این حجم از نارضایتی و نبود قطعات لوازم خانگی ویداس چیست؟
اگر این محصول جز آن دسته از محصولات وارداتی است که به اسم تولید ملی به مشتریان فروخته می شود، مسئولان محترم در شرکت ویداس می دانند که در قوانین واردات قراردادی با نام LOC به معنی تامین قطعات تا 10 سال پس از فروش آخرین محصول وجود دارد. آیا برای محصولات احتمالی وارداتی خود این قرارداد لحاظ شده است؟ یا اینکه این محصولات و محصولات مشابه به صورت فله ای وارد کشور شده اند و در نهایت مشتریان باید تاوان این بی مسئولیتی را بدهند؟