خودروی مسابقهای فورد برانکو آر (Ford Bronco R) که بهتازگی رونمایی شد، برای جشن گرفتن پنجاهمین سالگرد پیروزی راد هال در مسابقات Baja ۱۰۰۰ با نسل اولیهی این شاسیبلند قدرتمند آمده است. شلبی هال، نوهی راد هال، امسال در بخش Baja 1000 با این خودرو مسابقه خواهد داد. قبل از سفر به Baja 1000، فورد برای آزمایش نزدیک به ۱،۶۰۹ کیلومتری، مدل برانکو R را به شبهجزیرهی باجا کالیفرنیا در شمال غربی مکزیک میبرد.
برانکو آر روی نسخهی اصلاحشدهای از شاسی مدل جادهای سوار میشود. سیستم تعلیق تقویتشده با قطعات فاکس، امکان افزایش ارتفاع ۳۵ سانتیمتری در جلو و ۴۵ سانتیمتری را در عقب فراهم میکند. مجموعهای از لاستیکهای ۳۷ اینچی BFGoodrich روی رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی نصب میشوند.
برانکو آر بهترین پیشنمایش از مدل تولیدی این خودرو است. با این حال، نسخهی تولیدی که راهی نمایندگیها خواهد شد، به احتمال زیاد از لاستیکهای کنونی بهره نمیبرد. خودروی مسابقه فورد برانکو آر همچنین از کاپوت کامپوزیتی استفاده میکند. پنل برداشتنی در سقف خودرو امکان دسترسی به تک صندلی عقب را فراهم میآورد.
فضای داخل کابین بدون تجمل، ساده و بدون پنجره طراحی شده است. اطلاعات مورد نیاز راننده در صفحهی نمایشی بالای بخش مرکزی داشبورد ظاهر میشود که پنل کنترل بزرگی در زیر آن وجود دارد.
قرار است مدل تولیدی فورد برانکو آر، بهار سال آینده رونمایی شود؛ نمونهی اولیه از این خودرو توسط فورد پرفورمنس با همکاری شرکت توسعه و طراحی Geiser Bros و همچنین کامرون استیل، قهرمان مسابقات باجا 1000 ساخته شد. نسل جدید فورد برانکو خود را بهعنوان رقیب آینده برای جیپ رانگلر مطرح میکند.
فورد مجموعهای از پیشرانههای اکوبوست مجهز به توربوشارژر دوقلو را در F-150 ارائه میدهد؛ از جمله میتوان به پیشرانهی ۲/۷ لیتری خورجینی ۶ سیلندر اشاره کرد که ۳۲۵ اسببخار قدرت و ۵۴۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. همچنین این خودروی مسابقهای میتواند به پیشرانهی ۳/۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر اکوبوست مجهز باشد که ۳۷۵ اسببخار قدرت در مدل پایه و ۴۵۰ اسببخار در مدل رپتور تحویل میدهد.